Human design blauwdruk: Het voordeel voor ondernemers
Jouw human design blauwdruk geeft je bepaalde inzichten voor jezelf, waardoor jij als ondernemer je werkwijze kunt aanpassen op die inzichten.
Inhoudsopgave:
Inzicht in je human design
Human design combineert astrologie met holistische zelfkennis. Met deze kennis kun jij aan de slag gaan om je kennis te verbeteren. Je kunt er door je blauwdruk achter komen dat bepaalde dingen in je leven je kenmerken en dat bepaalde emoties je meer willen vertellen dan alleen de emotie die je hebt.
Door deze zelfkennis kun je veel bewustere keuzes maken en dat helpt je weer om een betere ondernemer te worden. Onderzoek laat ook zien dat ondernemers baat hebben bij zelfinzicht om zichzelf goed te reguleren en om te kunnen omgaan met de ups en downs van het ondernemen[1].
Jouw human design blauwdruk kun je dus ondersteunen als een soort leidraad om het jezelf allemaal wat makkelijker te maken.
Jouw human design als ondernemer
In het human design worden er vijf typen mensen van elkaar onderscheiden. Binnen die types zijn er weer verdere nuanceringen die iets zeggen over wie je bent, waarom je doet wat je doet en hoe je dit aanpakt.
Eerst even over deze vijf types, deze zijn:
- De generator
- De manifesting generator
- De manifestor
- De projector
- De reflector
De generator
Het is belangrijk dat Generators werk doen dat ze leuk vinden en waar ze graag dagelijks mee bezig zijn. Dit werk is verbonden met hun passie(s). Hierdoor worden het vaak echte vakspecialisten en doen ze iets waar ze zich verbonden mee voelen.
De manifesting generator
Een manifesting generator lijkt erg op de generator, maar een duidelijk verschil is dat ze met meerdere projecten tegelijkertijd bezig kunnen zijn.
Een manifesting generator kan daardoor ook gezien worden als multi-passionate. Naast bijvoorbeeld bedrijven helpen met processen kun je nog een creatief beroep hebben wat niets te maken heeft met het andere project.
De manifestor
Een manifestor vind het fijn om impact te maken, en impact maken is meestal niet iets waar je 24/7 mee bezig bent.
Voor Manifestors is het heel belangrijk om hun creatieve spurts of urges te volgen die afgewisseld worden met rustperiodes. In deze creatieve periodes kunnen ze bergen werk verzetten.
De projector
Projectors maken graag contact met andere mensen en hebben daardoor vaak de rol van begeleider of gids.
De reflector
De naam zegt het eigenlijk al. Reflectors zijn spiegels van mensen, hierdoor nemen ze transformatieprocessen van anderen goed waar en kunnen ze energie van andere mensen overnemen.
Het is allemaal nog wel uitgebreider dan dit korte inzicht. Klik hier om jouw human design blauwdruk aan te vragen en meer helderheid te krijgen over jezelf.
Wat te doen met dit inzicht
Inzicht in je human design helpt je om keuzes te maken en te ondernemen op jouw manier. Dit kan gaan over het soort onderneming dat je hebt, de marketing die je ervoor gaat maken (of uitbesteden) en wanneer je wel en niet werkt aan je bedrijf.
Bijvoorbeeld, stel jouw human design is dat je een manifestor bent en impact wilt hebben. Dan is het goed om te bepalen of je een soort coach wilt zijn, of wilt werken met of voor bedrijven die al impact maken en waarbij je met jouw hulp die impact versterkt.
Stel dat je een reflector bent, dan kan het zijn van een coach of therapeut iets zijn wat past bij jou. Als je je immers ervan bewust bent dat je energie van andere mensen kopieert, betekent dit dat je ook veel inzicht in andere mensen hebt en hen daarmee verder kunt helpen.
Voor elk human designs zijn er wel ideale beroepen of ondernemingen te bedenken. Het mooie is dat als jij meer vertrouwen hebt in dat je kunt doen wat je moet kunnen, dit je helpt om een betere ondernemer te zijn en betere intenties te hebben[2].
Die intenties kun je dan weer sturen met de inzichten die je krijgt door jouw Human Design Blauwdruk.
Marketingtaken die passen bij je human design
Elke onderneming moet ook werken aan zijn of haar zichtbaarheid. Werken aan je zichtbaarheid is iets wat eigenlijk continue moet gebeuren, zodat je kunt genieten van de kracht van herhaling, maar niet elk human design kan zo super consistent bezig zijn met marketingactiviteiten.
Dan is het dus de vraag, welke acties passen bij mij? Kan ik continue marketingactiviteiten uitvoeren of is het handiger als ik dat uitbesteedt en me juist richt op speciale acties.
Bijvoorbeeld de manifestor kan in zo’n creatieve spurt hele leuke acties houden of content bedenken voor de marketing, maar kan hulp nodig hebben om buiten die creatieve spurts om ook zichtbaar te blijven voor potentiële klanten.
Wanneer wel en niet werken aan je bedrijf
Iets anders waar je rekening mee kunt houden is hoe continue jij aan de slag kunt met de taken voor je bedrijf.
Als je bijvoorbeeld een human design hebt waarbij je vakspecialist wilt worden kan het ondersteunen mensen met je specialisatie een ding zijn, maar je kunt ook programma’s of producten waarin je gespecialiseerd zijn verkopen.
Dan kom je toch uit bij de nuances van elk human design om een verdienmodel te kiezen dat bij jou past.
Jouw human design kennen geeft je dus ook meer gevoelens van controle, omdat je keuzes maakt die beter bij jouw passen. Hierdoor merk je ook dat je sneller de effecten krijgt die je wilt. Dit versterkt dan dus ook je gevoel van controle. Dit is een belangrijke factor om duurzaam te ondernemen[3].
Human design blauwdruk
Wil jij ondernemen op een manier die bij jou past? Vraag dan je human design blauwdruk aan.
Groetjes,
Saskia.
Bronnen:
[1] https://publikationen.bibliothek.kit.edu/1000139126
[2] https://psycnet.apa.org/doiLanding?doi=10.1037%2F0021-9010.90.6.1265
[3] https://link.springer.com/article/10.1007/s11187-013-9514-8